Friday, October 16, 2009

Kota Kinabalu - Day 2

Kami memulakan trip pada hari kedua dengan melawat Bangunan Yayasan Sabah. Bangunan berbentuk silinder merupakan antara mercu tanda di Sabah. Juga dikenali sebagai Bangunan Tun Mustapha. Menjadi pusat pentadbiran dan juga salah satu tempat lawatan di Sabah. http://www.sabah.net.my/nurfirdaus/universiti/webpelancongan4311/warisanbangunan.htm


Selepas itu kamu memulakan perjalanan ke Zen Garden. Zen Garden yang terletak di Pekan Kundasang memang sejuk! . Dari Zen Garden kami boleh nampak Puncak Gunung Kinabalu. Only lucky person je nampak puncak gunung tu sebab most of the time puncak gunung tu dilitupi awan.

Petang kami ke Mata Air Panas Poring, Ranau. Budak-budak happy main dengan air. Aku ngan Kak Ti dah prepare baju x jadi mandi sebab takut kami over exited lebih dari budak2. Ada lagenda yg x berapa popular dimana sometimes ada orang nampak sekawan buaya tembaga dok rendam2 badan2 diorang kt kolam air panas tu. X sure hari tue ada ke tak, tapi buaya tembaga ni baik2 cube mintak duit, sure dieorg bagi punye.
Cikgu2 x melepaskan peluang berendam dalam air panas Poring

Kite rendam kaki jelah ye!

No comments:

Asas Operasi Tambah

 Mari kita buat latihan menggunakan Liveworksheet. Tambah Set 1 Tambah Set 2 Tambah Set 3 Tambah Set 4