Friday, March 8, 2019

Poster Langkah Keselamatan Dalam Makmal Sains

Hari ini disebabkan SDH diserbu oleh Yasmin, Fauzi, Adam Haris secara tiba-tiba, maka saya memilih untuk membuat aktiviti membina poster langkah keselamatan dalam makmal sains. Saya pun ada seorang lagi pelajar Tingkatan 4 lain yang juga perlu diuruskan. Mujur hari ini kumpulan cilik di asingkan dari kumpulan murid remaja.

Tajuk keselamatan dalam bilik makmal itu adalah tajuk yang sesuai untuk dijalankan serentak bagi murid Tahun 6 dan juga Tingkatan 1.

Mula-mula saya minta mereka bertiga berbincang ciri-ciri poster yang baik. Maka timbullah idea dari mereka seperti jenis tulisan yang sesuai, penggunaan grafik dan kandungannya.

Saya minta mereka mencipta poster mereka di dalam template ini.

Disebabkan kekangan masa, mereka cari gambar yang bersesuaian dan tampal di atas poster mereka.

Terhasillah....



Saya suka idea poster ni kerana murid perlu cari maklumat sendiri dan komunikasikan dapatan mereka dalam bentuk yang interaktif dan menarik.

Cuba ya!

Luv,
Cikgu Ana

No comments:

Asas Operasi Tambah

 Mari kita buat latihan menggunakan Liveworksheet. Tambah Set 1 Tambah Set 2 Tambah Set 3 Tambah Set 4